23 aug. 2011

Svensk-amerikanska mäklarens nöd

En mäklares vardag i New Jersey augusti 2011:

Hej
Tack snalla, ytterligare en manad med mat.
- - -

Efter att Michele gick bort sa har jag inte nagon som jag med fortroende pratar med men jag ringer U och pratar med honom lite da och da nar jag sitter med morgon kaffet.
Det andra sidan ar att de kan alltid handa att nagon inte kan ta sin floortime som jag beskrev till Dig igar och da gar det till den som kan ta det sa det ar en annan anledning att jobba fran kontoret.
Jag har ocksa hjalp av sekreterare och naturligtvis ar alla paper dar, sa det ar mycket fordelar att jobba darifran. Men skulle det vara sa att jag inte kanner att jag inte kan ga dit sa kan jag mycket val jobba hemifran. Sa lange jag har telefon och internet sa gar det bra. Som forra veckan, da jag jobbade lite och gick sedan och lade mig lite och gick tillbaka till arbete osv.
Jag forsoker ocksa att ta en dag av da och da och vila nar jag ser tillfalle, det ar ocksa viktigt men just nu ar det sa fram och tillbaka med arbete att man inte vet hur dagen skall bli. Vissa dagar valdigt tyst och andra fullt upp. Traditionellt sett de nasta tva tre veckorna brukar vara tyst eftersom vi snart har Labor Day och sommaren ar over och sedan tar det ett par veckor igen innan det kan bli mer. Men med allt som forsigar nu ar inget som ar traditionellt sa det kan svanga andra hallet.
Men som sagt det ar vad det ar det ar och det ar bara att jobba pa sa gott det gar. Har kanske en ny kund jag skall traffa ikvall sa vi far se hur det gar.
- - -

Inga pengar till mat, inga hus går att sälja, hela området består av hus som banken äger, banken äger även denna mäklares hus... Finns bara ett ord: sån är fattigdomen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar