14 juni 2011

Minigolfen

Om jag skulle ge ett kvalitetspris till någon skulle det vara till dem som driver minigolfen. I familjen säger vi för enkelhetens skull minigolf, fast vi vet att det heter bangolf! Inte för att jag gillar att spela bangolf. Det gör jag inte, jag tycker det är osedvanligt tråkigt. Men för den stora sociala roll föreningen spelar. Sommarens första glass köps när golfen öppnar. Den har räddat många sega eftermiddagar med 4-åringar, 6-åringar och 8-åringar. De älskar att spela och blir också bättre och bättre på att slå bollen i mål.

Golfen ligger i en sänka, fuktiga dagar är myggen enveten. Byggnaderna är ständigt utsatta för klottrares vandalisering. Men tålmodigt och med mycket kärlek underhålls anläggningen. Där byggs bänkar, där finns rabatter och banorna dammsugs och är klanderfria.Ingenstans blir barn så vänligt och vuxet bemötta som på minigolfen.

För mig är minigolfen själva sinnebilden för ideell verksamhet när den är som bäst, uthållig, vänlig, omfamnande och oändligt tålig.

2 kommentarer:

  1. Idrott igen! Härligt Margareta. Som vanlig en liten rättelse, det heter inte "mål" i bangolf. I hål, eller möjligen i kopp kan man säga.
    Svinga lugnt!

    SvaraRadera
  2. Idrott - nåja! I kopp låter trevligt - så får det bli i fortsättningen. Trevlig sommar!

    SvaraRadera