10 feb. 2010

OS i Fårdala skola

Hon går i årskurs ett i Fårdala skola och kommer in en stund nästan varje dag på väg hem. Just idag hade jag köpt en kvällstidning för att läsa om ministern som tog sin stab och fru till New York - i statsplanet. Jag har förståelse för att han tog sin fru med sig. Hon har säkert mer än nog av ensamma kvällar med barnen. Precis som det finns idrottsänkor så finns det politikeränkor. Hon betalar sin resa själv, så slutet gott, allting gott.

Sjuåringen har fått ett uppdrag från skolan. Hon ska bevaka vinter-OS i tidningen. Det är stort det ser jag. Hon stavar sig genom kvällstidningens sportbilaga som bara handlar om OS. Jag säger ingenting om hur sur jag är över alla inställda TV-program, bara sport i tre veckor! Och inte en hästtävling så långt ögat når.

Sjuåringen har lite svårt med stj och hon kämpar med "stjärnorna". Så står det "OS-fest" och lyckan är fullständig. Jag ställer in mig på att det kanske blir rätt kul med "OS-fest". Skickar med sportbilagan hem och hon vill ha en påse. Hon får en silvrig Åhlens-kasse från i julas. Festen kan börja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar