4 sep. 2010

Lokalpolitiker i Tyresö

Lokalpolitiker i Tyresö som bloggar syns på kommunens hemsida. Jag tycker att det är ett bra initiativ. Vi skriver som invånare i Tyresö om det som angår oss som bor i Tyresö. Vi kan svara och reagera i de lokala frågorna. Min önskan är att bloggarna som syns på hemsidan verkligen ska vara lokala. Vad är vitsen annars med att de dyker upp just där!

Har just kommit hem från Tyresöfestivalen. Vänlig stämning, men också konkurrens mellan de politiska partierna. Ingen tvekan om att kristdemokraterna ligger bra till med sina affischer. Jag var i sällskap med en 7-åring som hade många frågor om Göran Hägglunds dust med ulvens käftar. Vackert dukade bord, hoppborg som var utan konkurrens och lekhörna hos moderaterna. Vår egen monter bemannades av glada LUF:are.

Jag skulle egentligen ha varit ute på ridtur hela helgen, men avbokade på grund av alla aktiviteter i helgen, lite också av personliga skäl.

Dagens höjdpunkt var förstås invigningen av skateparken mitt i festivalen. Nu gäller det att hålla fint runt själva parken, så den inte förfaller på samma sätt som lekplatsen tidigare. Äntligen har denna förfallna och gudsförgätna plats fått en plats i solen! Där ska den förbli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar