26 juni 2009

Michael Jackson

Michael Jackson är död. Han dog av en hjärtattack. Hans fans är den generation som var tonåringar i början på 90-talet. Som blogläsaren säkert redan anat hör inte jag till dem! Men jag har under åren som gått med stigande förfäran läst om Michael Jackson och hans näsa, hans skygga undanglidande under perioder när han haft problem med sin hy, med sina plastikoperationer. Jag tittade länge på den förfärliga bilden av hur han håller ut ett barn genom fönstret på ett höghus eller om det möjligen var en skyskrapa.

Och jag har lyssnat rätt uppmärksamt när hans musik har spelats och jag förstår hans popularitet.

Vitsen med min blog idag är ändå den här: Michal Jackson borde haft allt. Varför fick han ändå inte det liv han tydligen längtade efter? Varför ville han vara vit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar